Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4000020515   Curs d'Actualització per a l'Exercici de la Funció Directiva i el Lideratge Pedagògic
2019-2020   Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   4/10/2019 - 22/11/2019 (30 hores) de 17:00h a 21:00h
   INS La Serreta
   c. Lepant, 1 (Rubí) 
  
Format   Presencial
Organització   Subdirecció general de la Funció Directiva i Lideratge Pedagògic
  
  
  
Tipus activitat   DIA2 Curs d'Actualització per a l'Exercici de la Funció Directiva i el Lideratge Pedagògic
  
  
Descripció i   Metodologia:   Per possibilitar l’assoliment d’uns estàndards de qualitat educativa ajustats a les necessitats de la nostra societat, en el marc del que ha de ser l’Educació del segle XXI, cal enfortir les direccions dels centres, posant en valor la funció de lideratge educatiu. Un lideratge que, des de l’autonomia de centre, possibiliti la reflexió pedagògica en el si dels equips docents, incentivi, reguli i acceleri processos de canvi orientats a la millora.
El Departament desenvolupa, a través d’aquest document, l’organització i els continguts del Curs d’actualització per a l’exercici de la funció directiva i el lideratge pedagògic que estan orientats a aconseguir una direcció que té al nucli de la seva acció la creació de condicions per a l’aprenentatge des d’una perspectiva d’equitat i inclusió. Per això, els objectius que orienten la programació volen contribuir a preparar
4/15
les direccions per a un marcat lideratge educatiu, distribuït, social, connectat i vinculat a la transformació i la
  
Objectius   En finalitzar el curs, els directors que el superin, han de ser capaços de:
1. Aprofundir en la implementació del model directiu que es deriva de la LEC; dels Decrets de Direcció, Autonomia, Provisió de llocs de treball i Inclusió així com de les polítiques educatives del Departament d’Educació.
2. Refermar les capacitats per desenvolupar les competències específiques i transversals dels directors/es per tal d’exercir plenament el lideratge pedagògic.
3. Impulsar la transformació del centre vers la pedagogia competencial exercint un lideratge pedagògic distribuït, orientat a la millora contínua i que impulsi la participació activa del professorat i de la comunitat educativa.
4. Promoure la vinculació del centre educatiu amb les famílies i l’entorn. Facilitar accions per enfortir els vincles amb els diferents agents de la comunitat educativa.
5. Valorar la importància de les xarxes educatives com a recurs per compartir bones pràctiques i com a referent formatiu d’aprenentatge entre iguals. Explorar les oportunitats de l’entorn per incorporar-les al propi centre.
  
Continguts   Mòdul I. Marc normatiu de referència per als centres docents i que defineix la funció directiva. Polítiques educatives del Departament d’Educació.
Mòdul II. Organització i gestió de centres docents.
Mòdul III. Gestió dels recursos del centre docent.
Mòdul IV. Factors clau per a una direcció eficaç. El lideratge pedagògic.
Mòdul V. Retiment de comptes i qualitat educativa.
Mòdul VI. Projecte de direcció.
Mòdul VII. Currículums de l’ensenyament no universitari i avaluació del procés d’aprenentatge en el marc de l’educació inclusiva.
Mòdul VIII. Transformació educativa.
  
Avaluació   Avaluació competencial
A cada unitat didàctica hi ha activitats d’autoavaluació, coavaluació i avaluació grupal. Les dinàmiques de treball portades a terme pel formador impliquen retroaccions contínues entre els participants per afavorir l’aprenentatge entre iguals. En totes les unitats didàctiques s’utilitza una rúbrica per facilitar aquesta avaluació competencial.
Condicions per superar el curs:
Acreditar una assistència mínima del 80% de les sessions presencials del curs.
Realitzar totes les activitats (individuals i en grup, presencials i no presencials) establertes pels formadors/es.
Superar l’avaluació de cada unitat didàctica amb una qualificació de 60 o superior.
Presentar totes les tasques amb els requeriments formals i en els terminis establerts.
Tasques objecte de qualificació:
a) Les establertes en cada unitat didàctica (individuals i de grup).
b) L’elaboració d’un projecte de direcció, contextualitzat, del centre on treballa o on es presentarà.
  
Requisits de  certificació   La nota obtinguda és la mitjana ponderada on les unitats (de la 1 a la 6) compten un 10% cadascuna i el projecte de direcció un 40% (projecte 30% i defensa 10%).
  
Persones  destinatàries   Aquest programa de formació va dirigit a aquelles directores i directors en exercici que, tenint el requisit de formació inicial pendent d’actualitzar, es presentin al concurs de mèrits de les direccions el curs vinent.
  
E-mail   sefp_vall.educacio@gencat.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   divendres   04/10/2019   1700   2100 
 Sessió 2   divendres   18/10/2019   1700   2100 
 Sessió 3   divendres   08/11/2019   1700   2100 
 Sessió 4   divendres   22/11/2019   1700   2000 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent